Dag 27: Op naar San Fransico - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 27: Op naar San Fransico - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 27: Op naar San Fransico

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

19 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hedenmorgen hebben wij inderdaad ontbeten met koude Pizza. Beviel niet slecht. Daarna de auto op de snelweg naar San Francisco gezet.
Onderweg weer dezelfde boomgaarden met nootjes, fruit etc. Eigenlijk een heel saai stuk.
Wij zijn deze stad binnengereden via de Bay Bridge en dat was wel een hele ervaring.
Onze GPS leidde het hotel snel en aldaar konden wij gelijk inchecken. Het was toen pas 12.00 uur. Hertz zat om de hoek en aldaar hebben wij de auto achtergelaten. Miles stand was toen 33.510, dus wij totaal 5.585 miles gereden oftewel 8.986 kilometer. Als wij dat nu uitrekenen, dan schrikken wij hier ook van, maar wij hebben niet idee gehad dat wij in deze auto hebben gewoond. Het autorijden gaat hier als vanzelf. Terwijl wij thuis 10x na moeten denken over de rit Amsterdam-Parijs, hier deden wij dat gewoon in een ochtendje. En dan de volgende dag weer.
Afin, zijn daarna gelijk de stad in gegaan. Blijkt dus dat wij echt Down-Town zitten en dus dicht bij de Winkelstraten, maar ook bij de Pieren.
Eef had vooraf gezien dat dezer dagen de laatste dagen van de America's Cup (een zeilwedstrijd) plaats zouden vinden. Op het terrein van deze Happening, was een nog grote happening aan de gang. Diverse winkels/shops met Merchandising, eten en drinken hebben ons aardig wat uurtjes beziggehouden. Ook werd de race van deze ochtend/middag veelvuldig besproken op grote schermen en liep bijna iedereen in shirts, jassen etc rond van dit spectacel.
Ook Wilmar heeft zich even kunnen vergapen aan al dat soort moois en heeft wat extra bagage aangeschaft. Dit kon hij echt niet weerstaan.
Daarna op naar Fischermans Warf, alwaar een visje hebben gegeten, maar die op de schaal van Wilmar niet kon tippen aan Santa Barbara, Shellfisch Company.
Voor morgen STOND de fietstocht over de Golden Gate Bridge op het program, maar daar er een start is van de finale zeilwedstrijd om 13.00 uur hebben wij besloten de middag in het zonnetje aan de waterkant te gaan doorbrengen. Wie weet welke leuke actiefoto's Wilmar nog kan maken.
Als de tijd het dan nog toelaat willen wij ook nog met de befaamde Cable Car en waarschijnlijk zal het die avond HEEL HEEL laat worden.
Maar dat lezen de volgende keer wel weer.

• 21 September 2013 - 23:29

Stans:

Deze hadden we toch al ontvangen?