Dag 25-26: Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 25-26: Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 25-26: Yosemite

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

18 September 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanuit Monterey de auto op de weg naar Yosemite. Helaas was dit een zeer saaie weg door boomgaarden van fruit, noten en meer van dat soort geneuzel. Ook nu reden wij weer een SequoiaDendron woud binnen. Om stipt 12.00 uur bij het park aangekomen. Aldaar het besluit genomen eerst naar Glacier Point te rijden. Dit is een grote verzameling van rotspartijen, waarbij de Half Dome het middelpunt vormt.
Wij hebben een kleine wandeling gemaakt naar het uitzichtpunt en zijn toen aan de volgende route richting Yosemite Valley begonnen. Hier wat leuke hertjes in het veld gefotografeerd en toen begon de schemer al weer te vallen.
Op naar het hotel dat aan de oostzijde, buiten het park lag. Ook nu weer een soort Best Western met een restaurant, diner en bar.
Helaas was ook dit keer het eten niet Je van Het, maar het was warm en dan gaat die burger en patatjes er altijd wel in.
Weer vroeg naar bed, want het plan is om morgen in de Yosemite Valley 2 trails te lopen. Ja er wordt wat afgetippeld deze reis.

De volgende ochtend de auto in het park geparkeerd en verder de gratis shuttle genomen naar Happy Isles om de waterfal van Vernal te gaan bekijken. Deze trail was best wel pittig waarbij vooral het steile pad en de rare rotsblokken een aanval op knieen en kuiten deed.
Het plan was tot halverwege te gaan, maar het uitzicht was zo mooi dat wij de gehele trail hebben gelopen. Boven aangekomen voelde wij ons dan ook een hele Piet. En je weet, wat je omhoog hebt gelopen, moet je ook weer terug. Daar wij vroeg aan deze trail waren begonnen, liepen wij nog steeds in de schaduw en dat scheelde een heel groot beetje.
Maar toen wij beneden kwamen hebben wij besloten om de 2e trail, naar een andere waterval, die volgens de Ranger nu droog stond, te schrappen en de middag door te brengen aan de Tiogapas.
Op deze pas was echter nog brandgevaar, hier en daar smeulde het nog en wij vonden dit maar een troosteloze aanblik. Dus halverwege besloten om terug te gaan naar Yosemite Valley en daar nog te genieten van de zon, de mooie rotspartijen en de uitzichten.
Op de terugweg besloten om een kijkje te nemen bij een ander hotel en daar hier de pizzeria open was en de Pizza Mario vertelde dat hij het beter eten maakte, dan ons hotel, hebben wij ons laten verleiden tot de Large Pizza House Special. En dat was geen slechte keuze. Helaas hadden wij na 8 slices genoeg en konden de andere 4 voor ons ontbijt meenemen.
Op de terugweg zagen wij weer een opstopping van auto's en bij navraag bleek dat wij net WEER een beer hadden gemist. F..K, Jammer, dit had toch wel een leuke afsluiter geweest. Maar een mens moet iets te wensen overlaten.
Daarna onze koffer even herpakt en gezorgd dat de auto nagenoeg leeg was. Morgen een route naar San Francisco, alwaar wij ook weer 2 nachtjes zullen blijven.

Tags: Eef