Dag 24: van Santa Barbara naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 24: van Santa Barbara naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 24: van Santa Barbara naar Monterey

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 September 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Vanochtend straalde het zonnetje alweer aan de hemel. Wij hebben lekker ontbeten bij Sambos en daarna op naar Monterey. Wij hebben een mooie route via Highway 1 uitgezocht en rijden grotendeels langs de grillige kust. De temperatuur begon in Santa Barbara op het nivo van lekker buiten ontbijten in een t-shirtje, maar na rond de 200 kilometer noordelijk te hebben gereden, was de temperatuur rond de 16 graden. Het zonnetje scheen volop, maar de zeemist maakte het koud. Eerst was het zicht op de zee miniem, maar naar mate de uren verstreken verdween de mist, maar maakte deze plaats voor een stevige koude wind.
Halverwege bij zee-olifanten staan kijken, dit is een soort grote zeehond. Maar deze waren liever lui dan moe. Zij lagen hutje aan mutje op het strand te zonnen en sommige hadden duitse eigenaardigheden: zij groeven een kuil. Vreemd gezicht om dat te zien.
Daarna kwamen wij in een soort woud terecht dat ook wel Big Sur genoemd wordt. Veel toerisme hier te vinden en toch wel dure woningen en ander soort uitspattingen. Dit echter links laten liggen en doorgereden naar Monterey. Ons hotel ligt op loopafstand van de Fishermanswarf en aldaar hebben wij een hapje gegeten. Dit geheel is goed te vergelijken met Schevingen Haven. Santa Barbara heeft wat dat betreft meer charme.
Morgen onze een na laatste stop: Yosemite National Park. Ik ga mij zo eens inlezen wat daar nog mogelijk is na de branden van afgelopen weken.
Wordt vervolgd.

• 17 September 2013 - 14:06

Alemke :

Wat een mooie verhalen weer lieverds! En wat een prachtige foto's Wilmar! Rijden de Cable Cars nog in San Francisco? Kan me nog de geur van de remmen herinneren. En ook dat wij het toen zo ontzettend koud hadden (was daar iets van 25 graden en kwamen toen uit temperaturen van rond de 45 graden). Hopelijk genieten jullie nog steeds en ik hoop dat er nog genoeg van Yosemite over is om van te genieten. We troffen daar toen Nederlanders die zo hadden genoten van Joosjemeit...zoals zij Yosemite noemden :-). Liefs, Alem