Dag 23: Santa Barbara Walvissen spotten. - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 23: Santa Barbara Walvissen spotten. - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 23: Santa Barbara Walvissen spotten.

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 September 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Na een avond vol zwoele zeelucht en.een nacht met veel discomuziek zijn wij hedenmorgen toch weer vroeg op. Net als de zon die alweer aan de hemel staat. Wij zijn naar de haven gereden om onze inschrijving voor de walvistocht te bevestigen en ook hier bleek de email aangekomen te zijn. Wij stonden op de lijst. Wij hadden nog een uur voordat wij zouden vertrekken en hebben aan de overkant in een soort bistro ontbeten. Daar stond een lange rij om buiten te mogen eten, maar binnen aan de bar was nog voldoende plaats. Na een licht en gezond ontbijt (wij wilden niet tijdens de bootreis de vissen voeren) een plek aan boord van de boot ingenomen. Wij kregen een zeer uitgebreide uitleg van hetgeen wij misschien konden gaan zien. En de boot voer weg. Onderweg nog zeeleeuwen (zonnend) op boeien zien liggen. Heel aandoenlijk. En toen werd melding gemaakt van de eerste walvissen. Eerst zie je ze spuiten, daarna duiken ze onder om dan ca 5 tot 7 minuten later ergens anders weer boven te komen. Het moeilijkste is dan om de juiste kiek te maken met de camera of te zorgen dat je met de video op de juiste plaats aan het filmen bent. Op een gegeven moment de camera even aan de zijkant gelegd en genoten van het spektakel. 1 bemanningslid vertelde dat wij al wel veel weten over de maan en de sterren, maar dat de oceaan onder ons ook nog zoveel te ontdekken heeft. Op naar weer een andere plek met nieuwe walvissen zouden zitten en onderweg vergezeld worden door hele scholen dolfijnen. Zij maken er een spelletje om naast de boot op de boeggolf mee te surfen. Leuk om dan moeder en divers klein grut te zien.
Na 4 uur werd het weer tijd om naar de haven terug te keren.
Het was toen half 3 en wij zijn toen het oude gerenoveerde stadje ingedoken. Daar het eigenlijk geen lunchtijd meer was en te vroeg om te gaan borrelen hebben wij ons toch maar te goed gedaan aan een schaal met nacho chips en wat drank in de plaatselijke brouwerij van dit stadje. Er werd op diverse grote teevee's sportwedstrijden vertoond en dat werd door de fans luidruchtig gevolgd. Leuk om dat als buitenstaander, die er dan ook bal van snapt te kunnen aanschouwen. Daarna nog even in de stad rondgewandeld. Winkel in, winkel uit, maar wij hebben niets nodig, dus zijn wij Rond 6 uur onze auto naar het hotel gaan brengen en weer terug naar het befaamde restaurantje op de pier gelopen. Waren hier pas rond 7 uur, dus later dan gepland. Nog even genoten van de pelikanen op het dak en toen werd onze naam alweer afgeroepen. Dit keer een plaatsje aan het raam en dezelfde bestelling als gisteravond doorgegeven. Wij werden herkend, dus dat was wel leuk. Ook nu weer zalig gegeten en de wandeling langs de boulevard naar het hotel gemaakt.
Morgen weer op weg naar een nieuwe plaats en zullen wij vast weer nieuwe indrukken opdoen.

• 16 September 2013 - 09:25

Stans:

Wat maken jullie toch een mooie foto's, maar bovenal wat maken jullie een mooie reis. Bij Amerika denk ik het eerst aan Disney enz., maar dat er nog zoveel ander moois te zien is realiseer je je vaak niet. Nog een fijne week en alvast een goede terug reis!

• 16 September 2013 - 12:58

Sjoerd:

Moet weer een bijzonder ervaring zijn geweest, al die walvissen en dolfijnen. Gave foto's! Vanavond maar op de computer in het groot bekijken.

Heel veel plezier verder!