Dag 22: naar de kust: Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 22: naar de kust: Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 22: naar de kust: Santa Barbara

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

14 September 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hedenmorgen eens lekker ontbeten in het restaurant van de lodge. Schappelijke prijzen, 6,95 of 12,95 dollar. Op naar de rest van het park. Gisteravond nog verhalen gehoord over de beren die hier zouden zitten, maar die zijn nu in geen velden of wegen te bekennen. Dit park grenst aan Kings Canyon Nat. Park, lijkt ons mooi dat ook eens te gaan bekijken. Hier hadden wij dus eigenlijk ook weer langer willen blijven, maar op naar de kust.
Je kan merken dat het zaterdag is. Overal zijn voetbalwedstrijden aan de gang en dat blijken uitjes voor het gehele gezin. Het is hier gebruikelijk om de partytent op te zetten en er een soort picknick van te maken. Leuk gezicht al die verschillende tenten aan de rand van het voetbalveld.
Via de highway reden wij langs de kust en kwamen rond 3 uur bij ons hotel, waar het drukte van jewelste is. Het hotel is gedeeltelijk afgehuurd voor een huwelijk en terwijl ik dit zit te tikken kunnen wij meegenieten van de muziek die de band speelt. Gelukkig zijn wij goede slapers en zullen wij hier geen last van hebben, want dit zal vast en zeker tot in de kleine uurtjes gaan duren.
Nadat wij ingecheckt hadden,hebben wij de wandelschoenen weer aangetrokken en zijn een stuk langs de boulevard gaan lopen.
Het strand is hier niet breed, maar je treft er diverse families aan met wederom de beruchte partytent, koelboxen en volgens mij ook de BBQ.
Wij hadden het plan om in het centrum iets te gaan eten, maar toen wij de pier op liepen werden wij verrast door de hoeveelheid restaurantjes aldaar. Onder ons zwommen de zeeleeuwen en vanaf de pier grote meeuwen en veel pelicanen. Die tref je op Scheveningen niet aan. Er waren diverse vissers bezig om de vangst van de dag veilig te stellen.
Op aanraden van 1 van deze vissers belanden wij in een onooglijke tent, (SB Shellfisch company) alwaar je aan de bar op een kruk de meest waanzinnige crab en kreeft kon eten. Dit wilde wij wel eens uitproberen. Er was een inschrijflijst bij de voordeur en de wachttijd bedroeg (rond half 6) meer dan 20 minuten. In het zonnetje op een bankje op onze beurt gewacht.
Nadat er plaats was werden wij verzocht aan de bar plaats te nemen. Naast ons zat een stel uit Los Angeles, die speciaal voor dit tentje de reis van 100 miles gereden hadden. Ze deden dit vaker!!!!
Wilmar heeft op aanraden van hen een 3d Rockstar Crab genomen en er letterlijk zijn vingers bij opgegeten. Zelf had ik een bol brood gevuld met allerlei soorten schelpdieren en een overheerlijke saus.
Morgenavond kunnen ze weer op ons rekenen. Want dit was overheerlijk.
Morgen nog een dagje Santa Barbara. Ik heb al vanuit Nederland een reservering gemaakt om met een boot de zee op te gaan en wij hopen dan walvissen te zien.

• 15 September 2013 - 11:35

Tina Groen:

Hallo Eveliene en Wilma,

Ik zit trouw jullie verhalen te lezen, en foto's te bekijken,heel leuk, maar ik ben zelf niet zo avontuurlijk dus zou dit ook nooit gaan doen.
    Maar genieten jullie nog even van de laatste week, en dan zie ik Eveliene volgende week weer.

Groetjes en een dikke kus.