Dag 21: van Death Valley naar Sequoia Nat. Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 21: van Death Valley naar Sequoia Nat. Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 21: van Death Valley naar Sequoia Nat. Park

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

13 September 2013 | Verenigde Staten, Lone Pine

De dag begon vroeg. Wij hebben om 7 uur ontbijt gehaald bij de kampwinkel en dit op het terrasje in de schaduw genuttigd. wij kregen gezelschap van een vogel, die bekend staat als de Roadrunner. Miep-Miep kwam echter niet zijn mondje. Het was een mager scharminkel. Het was al 36 graden toen wij wegreden om half 8. Nog zeker anderhalf uur over de wegen in Death Valley gereden. Het blijft een aparte omgeving. Onderweg enkele fotostops gemaakt, maar waren blij dan weer in de auto te zitten.
Op naar Sequoia, een tocht van ca 6 uur. Wij hadden een variatie op de aanbevolen route gemaakt en die bracht ons op prachtige bergwegen met veel stuurplezier in de bochten. Ook hier weer zo'n omgeving van uren rijden, niemand zien en je afvragen waar doen de mensen het hier allemaal van. Van die paar koeien en paarden kan men toch niet leven... Of denken wij weer verkeerd.
Rond 2 uur reden wij in de bossen van het Sequoia National Forrest en bereikten wij ook het National Park. Dit park is beroemd om de boom die het grootste in diameter, hoogste in meters en zwaarste in hout is. Deze boom hebben ze de naam General Sherman tree gegeven. Enige foto's gemaakt onderaan de stam van de diverse bomen. Je praat hier dan over bomen die hier al meer dan 2000 jaar staan.
Ons hotel bevond zich in het midden van het park. 'S avonds aldaar even iets gegeten. En weer vroeg gaan slapen. Morgen kunnen wij nog even in het park rondkijken en dan de gaat de reis naar de kust. Een tocht van ca 4 uur.