Dag 17: Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 17: Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 17: Bryce Canyon

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag een dagje in Bryce Canyon. Ingang van het pak ligt om de hoek. Er is bewolking, maar er zijn ook veel blauwe luchten te zien. De ochtend begint frisjes en wij rijden naar het eind van het park, een weg van zo'n 18 mile. Daar alle zichtpunten aan de verkeerde kant van de weg liggen, is het makkelijker op de terugweg alle Canyons te bekijken. Wij hebben uitzichten op rode, terracottakleurige, gele en witte wanden, pilaren en ander soort natuurlijk opgebouwde items.. Het doet mij denken aan het Terra Cotta leger, want in alle pilasters zijn wel figuren te herkennen. Wij rijden weer van uitzichtpunt naar uitzichtpunt . De lichtinvallen beinvloeden de kleurbeleving van de wanden en pilasters. Rond 3 uur dalen wij af om een trial te lopen. Je voelt je heel klein tussen al deze machtig opgebouwde wanden. Maar wat je omlaag loopt, moet je via dezelfde weg weer omhooglopen. In ieder geval de workout van vandaag is weer gedaan. Rond 5 uur vallen de eerste spetters en gaan wij terug naar het hotel. Het stopt met zachtjes regenen en het valt weer met bakken uit de lucht. De voorspelling voor morgen geeft ook geen positieve berichten, Jammer. De tocht naar ons volgende hotel is maar 1,5 uur en het plan om Zion Park te bezoeken valt bij zoveel regen letterlijk in het water. Even afwachten dus.