Dag 14 Death Hors Point/ Monument Valley - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 14 Death Hors Point/ Monument Valley - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 14 Death Hors Point/ Monument Valley

Door: Wilmar

Blijf op de hoogte en volg Evelien

06 September 2013 | Verenigde Staten, Tuba City

Heden een dag van hoogte en dieptepunten. Na een zalig ontbijt, weer die 4 eieren plus ham, een goede bodem geslagen voor weer een mooie dag. Eerst een bezoek gebracht aan Dead Horse Point, State park. Op zich een klein park met een waanzinnig uitzicht op de coloradorivier. Het verhaal gaat dat op deze rotsformaties de wilde paarden werden bijeengedreven, uitgezocht en daarna getemd. Daarna lieten ze de niet goedgekeurde paarden vrij, tot 1x. Toen hebben ze de paarden wel opgesloten, maar niet meer vrij gelaten, met het uitzicht op de Coloradorivier zijn die paarden verhongerd, verdroogd en gestorven. Maar dat is de overlevering.
Daarna de route voortgezet naar Monument Valley, diverse imposante rotsformaties op grond van de Navajo indianen. Met Fleetwood Mac, Seven Wonders, reden wij het park in. Later zagen wij dat de indianen dit park het 8ste wereldwonder noemen: hoe toepasselijk.
Wij hadden aldaar om 15.00 uur een jeeptour geboekt van 2,5 uur.
Vooraf waren wij gewaarschuwd dat zij op Mountain Time leefden. In de veronderstelling dat dat een uur vooruit was, kwamen wij om 14.45 uur aan bij de desbetreffende organisatie. Wij konden gelijk bij Darryl in de jeep stappen en de trip kon gelijk beginnen. je rijdt hier op rul stof zand met veel keien en veel kuilen.Deze tocht hadden wij echt niet met onze huurauto kunnen doen, ondanks dat dat ook een 4x4 is. Nu werden wij van links naar rechts geschud.
Wij kregen een leuke uitleg en onze gids nam ons mee naar plaatsen waar met een eigen auto niet gereden mocht worden. Hij gaf leuke tips voor foto's. Er zijn in dit park veel films gemaakt en ook enkele reclamefilmpjes.
Na 3 uur zat de tocht erop en hebben wij een kijkje genomen in de giftshop. Heel veel troep en heel veel handwerk in de vorm van sieraden, kleden, aardewerk poppen etc. Gelukkig hebben wij van dit alles niets nodig.
Daarna op weg naar ons hotel. Dit was nog 1 uur 50 minuten rijden. Wij hebben de afgelopen dagen even doorgenomen en kwamen tot de conclusie dat ook deze dag er weer 1 was met veel hoogtepunten. Rond half 8 of was het toch half 9, kwamen wij in Tuba City aan. Het hotel is schitterend, tot onze verbazing moesten wij een verklaring ondertekenen dat wij geen alcohol bij ons hadden en dit ook niet zouden nuttigen. Blijkt dus dat er in heel Tuba City en eigenlijk in heel deze regio (hopi Valley) geen druppel alcohol verkrijgbaar is en ook niet genuttigd mag worden. Arme, arme Wilmar. Die had zich enigszins toch wel een beetje verheugd op een echt indianen biertje. Wij zijn daarna op zoek gegaan naar een restaurant. Welgeteld zit er hier 1 Mac Donalds, 1 Hopi Cafetaria en een Denny's. Bij deze laatste hebben wij gegeten, of moet ik zeggen heeft Evelien gegeten. Wilmar had een overheerlijke T-bone steak besteld. Medium gebakken. Toen deze bezorgd werd na een half uur, leek het wel een doorbakken (rechter) schoenzool, dus die ging linea recta terug naar de keuken. Aan 2 gebakken visjes kan je niet zoveel ver...... , dus kon Evelien alvast eten. Toen dat ruim op was werd er een nieuwe T-bone steak geleverd en die was toevallig van de linker schoenzool. De lust om nogmaals iets te bestellen was bij Wilmar ver te zoeken. Hij had echt geen trek meer hij heeft enkele patatjes op en dat was het hem. Ook de serveerster schaamde zich diep en wij hoefden alleen het visje af te rekenen.
Al met al dus een goedkope avond, maar die behoort toch echt tot een groot diepte punt!!!
Eens kijken wat morgen het ontbijt brengt en dan op naar de Grand Canyon.

• 07 September 2013 - 15:24

Stans:

Arme Wilmar, geen bier en alleen maar schoenzolen te eten. Maar OK als we naar het ontbijt kijken hebben ze je alleen maar geholpen, anders kon je aan het eind van de vakantie geen broek meer aan! We zitten nu op de helft he? Zien jullie wat ik schrijf: "we". Het voelt ook net of we erbij zijn. Veel plezier nog de volgende twee weken!