Dag 13: Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 13: Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 13: Arches

Door: Wileef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

06 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Tikken dit verslag tijdens het ontbijt op 6 september.
Gistermorgen het ontbijt aan de overkant in een pancake house genoten. Dit was heel lekker. De ham-cheese omelet bestond uit minstens 4 eieren en de pond ham vulde ook erg goed.
Daarna op weg naar Arches, alwaar wij voor opening om 07.15 voor de deur stonden. Zon was al eerder wakker en gaf al mooie effecten en schaduwen op de diverse rotsformaties.
Bij Windows de boog ook echt beklommen en diverse foto's kunnen schieten. Voor de mooiste arch, Delicate, moesten wij een kleine wandeling maken. Duurde ca 1 uur heen en dan natuurlijk ook een uur terug. Aldaar en schitterend uitzicht. De temperatuur, ver over de 100 fahrenheid (36-38 graden) droge luchten en de hoogteverschillen aldaar lieten ons behoorlijk zweten. Wij zijn aldaar aardig bijgekleurd en toch wel behoorlijk uitgedroogd. Bij het visitors center een soort van herstelcentrum (zo werd het door ons gebruikt) het benodigde water in ons lichaam aangevuld. En toen besloten nog een andere arch te gaan belopen/beklimmen. Dit betrof de Landscape 0. Niet zo spectaculair als de eerste maar Seen It, Pictured it.
Daar het alweer 16.00 uur was besloten wij canyonlands te skippen en deze eventueel morgen te doen.
Rond 16.30 kwamen wij weer terug in het hotel. Onze kleding was te vies om zo in te pakken, dus die hebben wij even een korte was gegeven. De koffers even herpakt en daarna vroeg een pizza gaan eten. Rond half negen al weer terug en omdat het internet kuren vertoonde, hebben wij onze ogen snel dicht gedaan.
Vandaag staat eerst Dead Horse Memoriaal op het progamma.
Vanmiddag hebben wij een jeeptour door Momument Vallley, dus ons plan om ook nog Canyonlands te gaan bekijken, zal helaas niet uitgevoerd kunnen worden.
Wordt vervolgd.