Dag 12: van Estespark naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 12: van Estespark naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 12: van Estespark naar Moab

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag een lange route gereden. Jan Doets gaf aan dat het ca 410 mijl dus minimaal 6 1/2 uur sturen was. Vertrokken richting Nederland een plaatsje die wij niet mochten overslaan. Aldaar ons ontbijt en lunch ingeslagen in een supermarkt waar het ontzettend koud was. Waren blij weer in het zonnetje buiten te staan. De tocht ging daarna naar de highway 70 west, die wij voor meer dan 250 mijl moesten rijden. Onderweg een heel afwisselend landschap gezien. Skipistes bij Aspen, Copper Mountain, Vail, allemaal van die bekende namen, van oorden die onbetaalbaar zijn om te skieen. Maar ook weer gele, rode, zwarte bergen.
Tot op heden hebben wij het twaalfde dode wasbeertje langs de kant van de weg zien liggen tegenover 2 eekhoorns. Conclusie de eekhoorns kunnen sneller rennen.
De route voerde ons een grootdeel langs de Coloradorivier, die ook in de staat Utah gewoon doorgaat.
Schitterende vergezichten, die wij helaas niet konden fotograferen omdat er geen vluchtstook langs de weg was. Een paar x een filmpje gemaakt, die misschien binnenkort ge-upload wordt, als wij daar de tijd voor kunnen vinden. Jullie begrijpen dat wij een superdruk programma hebben.
Vandaag bij vertrek was het 54 fahrenheit (12 graden celsius) en deze middag hebben wij het record bereikt tot op heden van fahrenheit (37,8 celsius). Rond half 5 kwamen wij aan in het hotel en het was vet warm. Wij hebben daarna een duik in het zwembad genomen en met andere nederlanders gebabbeld over beide vakanties. Rond 8 even een hapje mexicaans gegeten en nu lig ik op bed dit verslag te tikken. Wilmar selecteert de mooiste van gisteren, die zullen zo toegevoegd worden.
Morgen staan de Arches op het programma en in de middag Canyonlands. Dus dat betekent weer Vroeg op.

• 06 September 2013 - 13:06

Alemke:

Net weer heerlijk jullie blog gelezen (liep twee dagen achter) en de foto's bekeken. Zo leuk dat jullie dit delen. Prachtige foto's, vooral ook erg gelachen om het t-shirt van Wilmar!