Dag 11: van Loveland naar Estespark Rocky Mountain - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 11: van Loveland naar Estespark Rocky Mountain - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 11: van Loveland naar Estespark Rocky Mountain

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

03 September 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Hedenmorgen na een echt Amerikaans ontbijt (niet voor herhaling vatbaar) rond 07.00 uur vertrokken. De tocht naar Estespark duurde ca 50 minuten. Wij zijn eerst gaan kijken waar ons hotel lag en die bevond zich to het visitors center van de Rocky Mountains. Ons laten informeren wat wij het beste konden doen en daarna snel op pad. Wij hebben voor de Trail Ridge Road gekozen. dit was een route van ca 50 mile heen en ook weer terug. dat leek ons een leuke dagbesteding. Voordat wij het echte park inreden zagen wij al een soort van geitjes, bleek later dat dit de wel bekende, beruchte big horn sheep waren. Echter in de jonge variant, dus de hoorns waren verre van volgroeid. Wel gefotografeerd, dus ook deze kon weer van onze bucketlist afgeschreven worden.
Onderweg veelvuldig van de mooie bergen genoten en diverse stops gebruikt om het kleine spul (eekhoorn, marmot, buidelmuisjes) vast te leggen op onze geheugenkaarten. Bij de giftshop nog even staan kwijlen bij alle kerstartikelen en al het andere tuttemerul. Tijdens onze rit naar een eventuele lunchplek werden wij verrast aan de kant van de weg door drie Moose. Mama met 2 kleintjes. Papa had alweer de kuierlatten genomen, hetgeen in die wereld gebruikelijk is. (Dat hebben wij ons laten vertellen door een Ranger). Met uitzicht op het grote meer zalig
gelunchd met een clubsandwich en overheerlijke patatjes. Stom dat hier niet standaard de Mayo bij geleverd wordt. (Kreet uit de film Pulp Fiction!!!!)
Op de weg terug (dezelfde weg maar dan van de andere kant bekeken een overstekende kudde Elks gezien. Man met 2 vrouwen en ook 2 kleintjes. Deze verdwenen daarna in het bos om later, toen wij doorgereden waren, aan de andere kant bij een open veld weer te voorschijn te komen. Daar stond echter een hele menigte mensen te wachten en dat heeft ze even afgeschrikt, zodat ze na intern overleg (het bulderen van het mannetje was goed te horen) rechtsomkeert maakte en het open veld via een andere manier verlieten.
Wij zijn daarna weer doorgereden naar ons hotel en besloten gelijk even een rondje in het plaatsje te maken en aldaar iets te eten. Je kan echter merken dat het eind van het seizoen in zicht is. Er zijn al winkels dicht en ook de eetgelegenheden zijn zeer dun bevolkt. Wij zijn teruggereden naar het hotel om aldaar het diner te nuttigen. Nog even na gefilosofeerd omtrent deze hele mooie dag en toen vroeg ons hele grote bed opgezocht. (Zo groot hebben wij het niet gehad. ik schat dat deze 2,80x2,10 is. Morgen weer een lange reisdag voor de boeg hebben. Volgens planning 661 miles. Gelukkig veel highway.

• 04 September 2013 - 09:13

Sjoerd:

And in Paris, they serve beer at Mc Donald's. ;-)

• 04 September 2013 - 09:16

Sjoerd:

Wederom een mooi verslag om te lezen. Aangezien ik jullie verslag ieder ochtend bij het ontbijt lees, ben ik dus ook heel benieuwd naar de details van het Amerikaanse ontbijt. Geniet er verder van!