Dag 5: Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu Dag 5: Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Evelien Kerkhoven - WaarBenJij.nu

Dag 5: Yellowstone National Park

Door: Wilmar

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Vanmorgen werd ik weer om 5 uur wakker met een flinke hoofdpijn, 2 bekers water gedronken en werd 1.5 uur later redelijk fris wakker.
Het water hier in America is trouwens niet te drinken, het ruikt en smaakt naar chloor. In het park zijn gratis water tappunten in de winkels om de hoeveelheid plastic flessen te reduceren, dit water smaakt prima. Na de kleine was (onderbroeken en sokken) gedaan te hebben onder de douche. Deze samen met Eef uitgewrongen in een handdoek en opgehangen. Knijpers en waslijn zitten in onze standaard vakantie uitrusting. De camera's en lenzen etc in de auto gestopt en we stonden om 7.40 bij de General Store. Inkopen voor het ontbijt en lunch gedaan, de water flessen gevuld en een koffie to go. Helaas hebben we geen mogelijkheid om in onze lodge heet water te maken. Er staat een machine waar je thee en koffie mee kunt maken, maar het resultaat is kwalitatief uitermate teleurstellend. Zelfs de thee is volgens Eef van diezelfde kwaliteit, putje dus. De temperatuur is 's morgens nog wat fris met 45 Fahrenheit (7.2 Celsius) maar dit loopt redelijk snel op naar de 26 gr. Celsius. De hemel is blauw met van die waanzinnig mooie grote wolken. Uit deze wolken komt soms regen maar dit zien we vaker elders vallen dan bij ons. Wanneer het bij ons valt is het van korte duur, vanmiddag de auto had dorst en wilde benzine. Begin met tanken, wolkbreuk en ben klaar , Eef heeft afgerekend en het is alweer droog.
Vandaag ging de route via Norris naar Mammoth Springs. Het ontbijt klaargemaakt op de parkeerstrook bij een bezienswaardigheid. Overal waar zo'n bordje staat stoppen we om even te kijken en als er auto's langs de kant van de weg staan stoppen wij natuurlijk ook want we willen niets missen. Zoals vanmorgen een nog slaperige bizon langs de kant van de weg. Foto en video moment.
Het gezegde waar rook is is vuur gaat hier in het Yellowstone niet op, hoewel vuur geeft grijze rook en de zeer vele puf holes witte stoom.
Vanmorgen wel door een fikse rookwolk gereden en die rook duidelijk anders dan de zwavel luchten van de puf holes. De bosbranden laten ze hier gecontroleerd uitbranden vertelde ons een brandweerman.
Bij Mammoth Springs, was het verdomde lastig fotograferen. De bronnen zijn wit en gelig en met een toen scherpe zon. Het lijkt aldaar een maanlandschap, zeer futuristisch, echter het ligt er al eeuwen.
Daarna een mooie route gereden over een onverharde weg, waar geen eind aan leek te komen. Denkende dat wij alleen deze route hadden uitgekozen, bleek op een gegeven moment dat er een verzameling auto's, dus kijkers, de weg blokkeerde. Navraag wees uit: er lag een grote MOOSE (eland) in het bos. Over bomen geklauterd, door prikkelende struiken gelopen (gelukkig kennen ze geen brandnetels) en aldaar op gepaste afstand dit grote beest vast kunnen leggen. Wij zijn daarna richting Lake gereden en kwamen onderweg veel bisons tegen.
Ook een eigenwijze, die eerst de Yellowstone rivier overstak (gras was groener aan deze kant van de rivier) en daarna ook nog eens zonder links/rechts te kijken de weg overstak. Dat dit weer een opstopping veroorzaakte, is dan voor niemand een probleem: Iedereen heeft vakantie.
Bij terugkeer naar onze lodge een grote bison bij de ingang en in onze "straat" stond een mannetjes Elk te grazen. De beesten trekken zich totaal niets aan van onze aanwezigheid.
Morgen nog een halve dag in dit mooie park en dan op weg naar Buffalo Bill.
Wij houden jullie op de hoogte

• 29 Augustus 2013 - 13:28

Caroline:

Ondanks dat we pas op vakantie zijn geweest krijgen we van al die mooie verhalen van jullie zin om al dat moois zelf te gaan bekijken. Nog veel plezier en blijf schrijven

Caroline

• 29 Augustus 2013 - 15:35

Stans:

Jippie! Eindelijk de foto's er bij. Gaaf hoor, wat maken jullie onzettend mooie dingen mee. Erg leuk en vooral doorgaan!

• 29 Augustus 2013 - 22:08

Tina Groen:

Leuk om jullie verhalen te lezen, en leuke foto's .